Weekend!

22 oktober 2017 - San Diego, California, Verenigde Staten

21 oktober

Vandaag ben ik op zoek gegaan naar plekken om te kunnen sporten. Het liefst ga ik natuurlijk naar een atletiekbaan om te kunnen sprinten! Na een zoektocht door Google (& Maps) had ik 3 banen gevonden. Omdat in Amerika de sportfaciliteiten vaak eigendom zijn van scholen, wist ik dat de banen waarschijnlijk niet openbaar zouden zijn, maar toch even kijken! Het werd dus en fietstocht door San Diego. De eerste baan op mijn lijstje bleek zwaar beveiligd te zijn met enorme hekken: eigendom van de Herbert E. Hoover High School. Baan nummer 2 was eveneens omsloten door hoge hekken. Hier heb ik trouwens wel even gepauzeerd, en een deel van een lacrosse wedstrijd gezien van de University of San Diego. Baan 3 was een prachtige baan, maar ook die was niet toegankelijk. Jammer.
Het fietsen door de stad hier is een enorm verschil met fietsen in Nederland. Niet alleen door het weer (de zon schijnt, en het was 27 graden), maar ook door de wegen. De stad is namelijk super heuvelachtig, met enorm steile stukken. Na 10 minuten fietsen was ik al volledig verzuurd, ondanks dat ik een prima fiets heb met 7 versnellingen. Er waren namelijk stukken van gemiddeld 15%, niet te doen op je stadsfiets. Geen atletiekbaan gevonden dus, maar wel een goeie fiets-workout van een uurtje of 2 gehad! Thuis aangekomen ben ik neergeploft op de bank. Pizzatijd!

22 oktober

Vandaag was het tijd om een andere kant van de stad te gaan ontdekken: Balboa Park. Met de fiets en de trolley was ik er binnen een uur, waarna het tijd was om lopend verder te gaan. Balboa Park is enorm (490 hectare) en heel divers. Zo zijn er bijvoorbeeld een stuk of 10 prachtige tuinen, 16 musea, een theater, veel restaurants, cafés en winkeltjes, en bovenal is er de vemaarde San Diego Zoo. Vandaag is het 33 graden en er is volop zon, petje op dus! Ik ben een groot deel van het park doorgelopen vandaag, en dus heb ik veel gezien (check ook de foto's!). Hoogtepunten waren: Timken Museum of Art, Spanish Village, Botanical Garden en een klassiek orgelconcert in de openlucht (massive orgel, it was huuuuuuge). De San Diego Zoo heb ik bewaard voor de volgende keer, ik heb er zin in!
Na een paar uur lopen in de hete zon was het dan tijd om Downtown San Diego in te gaan voor de lunch. Zelfs hier verkopen ze kapsalon (ook al heet het niet zo), dus 20 minuten later was ik een gelukkig mens. Op mijn weg terug naar huis ben ik nog even langs Petco Park gefietst: het stadion van de San Diego Padres, een professioneel honkbalteam uit de MLB waar Enrique (mijn baas, ken je hem nog?) nog een tijdje vice-president is geweest. Hierna ben ik langs het Border Angels kantoor gefietst en op de trolley gestapt. Hierna heb ik nog even een tussenstop gemaakt bij Planet Fitness, een sportschool. Aangezien het vrijwel onmogelijk is om te gaan sprinten op een atletiekbaan, ga ik hier naartoe om krachttraining te doen. Ook heb ik Chollas Lake ontdekt, waar ik binnenkort waarschijnlijk stukjes ga hardlopen. Al dat Amerikaanse voedsel (overal zit kaas op trouwens) moet ik toch ergens weer kwijtraken!

De rest van de week zal ik weer aan de slag gaan bij Border Angels, maar er blijft ook tijd over om andere dingen te doen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria:
    23 oktober 2017
    Ha Nadim , was beschrijf je alles goed.......zo leuk om te lezen.
    Mooie foto's .
  2. Nicolette:
    23 oktober 2017
    Leuk om je zo te kunnen volgen!
  3. Marja de Vries:
    Lekker bezig neef!
  4. Karin van Minnen:
    24 oktober 2017
    Geweldig leuk om je zo te volgen. Veel plezier en hoop dat je nog een goede sprintplek vindt🤗