Dia de los Muertos, Halloween en Shuffleboard #fissa

1 november 2017 - San Diego, California, Verenigde Staten

Na een week radiostilte is het wel weer eens tijd om iets te posten!

Afgelopen vrijdag ben ik opnieuw samen met Enrique naar Chicano Park gegaan, ditmaal om een praatje te houden voor een groep studenten van een nabijgelegen College (die eerder al bij ons kantoor langs waren gekomen).
De volgende dag was er een festival in het Sherman Heights Community Center (waarin ons kantoor gevestigd is). Dit was een festival ter ere van Día de los Muertos en duurde van 10 tot 6. Ik heb tijdens dit festival een kraampje van Border Angels bemand om de bezoekers informatie te geven en om merchandise te verkopen. Na een tijdje begon dit best een beetje saai te worden, want ja, je zit er toch maar in je eentje. Toen (vet toevallig!) kwam er 2 Nederlanders langs mijn kraampje: Timon & Niels. Ze gingen weer weg, maar ik zag ze later nog terug op het festival #fissa. Het bleek dat 1 van de 2 een fietstocht aan het maken was van Alaska naar Argentinië, en de ander was aangesloten voor het deel Californië en Mexico (check ook https://timononhisbike.wordpress.com/ en 'Cycling the Americas' op Facebook). Ik was klaar met het kraampje bemannen, dus ik heb de twee op onze fietsen meegenomen naar de boardwalk. Daar hebben we een tijdje in de zon aan het water gechilled als echte Nederlanders. We hebben daarna samen Pho gegeten in de stad, ook weer wat nieuws voor mij. Na het eten zijn we verder de stad ingegaan tot we de juiste bar hadden gevonden: The Smoking Gun. Hier hebben we, onder het genot van een aantal biertjes, Shuffleboard gespeeld: een soort kruising tussen sjoelen en curling. Ook hebben we een aantal gekke Amerikanen in mooie Halloween-kostuums ontmoet; dat vieren ze hier echt de hele week #fissa. Een aantal uurtjes later was het dan weer tijd om dag te zeggen. Zondag werd ik wakker met koppijn.

Maandag moest ik dan weer aan de slag. Na een uurtje werken bleek dat het snoer van mijn laptop oplader kapot was gegaan; er kwamen vonken uit.. #fissa Gelukkig kon ik verder werken op de desktop in het kantoor en heb ik nog wat uurtjes gemaakt. Ik heb direct een nieuwe oplader besteld, die nu net binnen is gekomen! Vandaar dat ik weer een update kan plaatsen!
Na een dagje vrij op Halloween (uitrusten & sporten & uitrusten), heb ik 's avonds samen met Bernice wat rondgereden en gekeken naar Halloween evenementen. Ik ben 2.5 'Scary Houses' binnengegaan, best grappig. Veel Amerikanen steken echt veel tijd, geld en moeite in Halloween: superveel versieringen en dus zelfgemaakte spookhuizen! #fissa

Vandaag heb ik weer een 'reguliere' stagedag gehad, maar morgen is het dan daadwerkelijk Día de los Muertos (dag van de doden). Om 7.30 zullen we met Border Angels een bezoek brengen aan Holtville Cemetary. Hier liggen heel veel migranten begraven waarvan niemand weet wie het zijn. Wij zullen hen daar eren en herdenken, samen met veel anderen. Dat moet wel een bijzondere ervaring worden, ik hou jullie op de hoogte!

1. Nicolette:
    2 november 2017
    Leuk!
  2. Ria:
    2 november 2017
    Ha Nadim ,
    Fijn om weer iets van je te lezen. Wat leuk dat je even wat met 2 Nederlanders hebt kunnen ondernemen .Op zie foto van jullie zag ik dat jullie lol hadden.
    Lieve groetjes , tante Rie