Angeles de la Frontera

20 oktober 2017 - San Diego, California, Verenigde Staten

20 oktober

Het was vandaag eindelijk zover. Om 07.00 ging mijn wekker (maar ik was al eerder wakker) want vandaag zou dan mijn eerste échte dag hier worden. Na wat gedoe met de huissleutels en het slot van de poort kon ik dan vertrekken: fietsen, fiets in de trolley, fietsen en dan aankomen op ons kantoor.
Er was mij verteld dat er vanaf 08.00 iemand zou zijn. Ik kwam aan om 08.15, en het kantoor was leeg. Na een halfuur wachten kwam dan eindelijk de persoon aan die er zou moeten zijn. Zij heeft mij op weg geholpen met de eerste dingetjes die ik kon doen (helpen met het organiseren van een evenement voor Dia de los Muertos). Samen met 2 vrijwilligers (1 Mexicaanse en 1 Amerikaanse) ben ik een aantal uur hiermee bezig geweest.
Even later kwam Enrique aan op het kantoor. Enrique is de oprichter en directeur van Border Angels, en daarnaast ook een leuke man om mee samen te werken. Hij zou die middag worden geïnterviewd op de University of San Diego (USD) door een professor daar, eveneens directeur van het Trans-Border Institute. Ik mocht mee met Enrique om goed mee te kijken en te luisteren, en zo ook veel te leren.
Terug op kantoor heb ik mijn supervisor leren kennen: Dulce. Samen hebben we doorgesproken wat hun plannen waren en waarbij wij elkaar zouden kunnen helpen. Na een 'lunch' met epische taco's was het tijd om weer naar huis te gaan (Bernice is op dit moment hamburgers aan het maken).

Nu de hectiek van de eerste dagen een beetje achter de rug is, zal ik me gemakkelijker door de stad bewegen en zal ik meer kunnen doen waarvoor ik hier gekomen ben. Dit betekent ook dat ik wat minder updates zal gaan plaatsen,
Dit weekend zal ik dan ook wat leuke dingen gaan doen (weet nog niet precies wat, maar ik ga de stad verkennen!).

Adiós.

1. Milan:
    21 oktober 2017
    Wat leuk. We willen wel wat meer foto's zien hoor!
  2. Ria:
    21 oktober 2017
    Een goed begin......leuk voor je !